tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

long time no see..

Vad har blogg.se hittat på nu då så man inte kan svara på kommentarerna utan en massa krångel??  :(
 
Har glömt bort mitt sk bloggande totalt en tid nu. Sätter all energi på att vänta på våren som verkligen aldrig tycks komma. Idag är första kvällen då det droppar från taket ännu kl 20. Det är faktiskt en hel halv grad där ute.
 Få se om det blir -10 grader i natt också, som varenda en jäkla natt hittills.
 
Jag har sått tomater och chili samt gurka, melon , lök och lite annat smått och gott.
I växthuset är det otroliga 40 grader på dagen ??!!? Men man kan ju inte ha nåt där för nätterna är svinkalla.
Har ett jäng gamla förnster som bara väntar på att få bli någonsorts växthus/uterum. TÄNK om man ens var det minsta händig skulle det gå i ett huj att bygga ett sådant . Numero uno byggprojekt i sommar är dock hönshuset.. Om inte lottovinsten kommer dimpande, då fixar vi huset, vårt eget alltså ! ;)
 
 
Hunden , Boo, lossnar så otroliga mängder med päls just nu ( eller just nu och just nu) de senaste 4 veckorna kanske låter mera som sanningen. Att jag faktist tror han är muterad på nåt vis så, att hårena bara bildas inne i honom, och de växer igenom huden och trillar på golvet, om och om igen. Kan det vara så?
 
Men vackrare kan man knappt vara ! <3
 
 
 
I hönseriet har det hänt en del vet ni ! En "fuling" har jag nackat, den var sjuk. Det var faktiskt till den grad obehagligt att jag hoppas gubben sköter dylika uppgifter i fortsättningen. Tuppen Aurora har flyttat till ett nytt harem.
Tuppen Nugget har nära nog pippat livet av stackars Koru, som är helt förbi :(
Så jag slängde (satte) ut honom i stora hönornas bur. Där finns ju Yuki från förut, så det är lite överfullt med tuppar just nu. Lilltuppen Maj får flytta till Koru och resten av jänget när Koru har återhämtat sej.
Sedan har faktiskt ( jag tycks använda detta ord i varje mening) söta lilla svarta Priscilla börjat värpa, BLÅA ägg, åtminstone är dom ljusturkosa :)  det ni !!
 
Annat då.. Jag hittade passet i grevens tid. Jag skall ut och resa nästa vecka och passet vägrade infinna sej. Jag sökte och sökte. Såg synen då jag kom hem från Turkiet för 3 år sedan och bara stack in det i någon hylla. Men vilken hylla?? Jag fick städat på kuppen när jag sökte genom alla hyllor, men passet lyste fortfarande med sin frånvaro.
Tills jag satte eld i pannan, (väldigt terapeutikst att försöka få sur ved att brinna) då , kom jag på att jag ju faktiskt (igen) varit till Tallin också, för 1½ år sedan.. Alltså söka handväska istället. Och VOILA! Jag hittade den på första försöket, fast den också lyst med sin frånvaro det senaste året, tydligen har jag inte sökt ordentligt. För i handväskan fanns passet !! PUST vilken lättnad!
Tycker ni också att det låter som om jag inget annat gjort den senaste tiden än rest runt?? Nu drabbades jag av lite dåligt samvete , men det brukar hända titt som tätt.
 
Sedan, efter ett års våndor har jag varit och hälsat på lilla Vidja <3. Lilla var rätta ordet. Var hon verkligen så liten i fjol också? Hur som helst, såg hon ut att må prima och jag blev inte så ledsen jag trodde jag skulle bli av att se henne och hon inte är min längre.
 
 
Jag har ju även hunnit kära ner mej i följande häst.. Ófeigur.. En häst i min smak på pricken!
Men just nu skall jag ingen ha......
 
 
Det var nu lite av senaste tidens händelser.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Maria Korpivaara
skriven :

Riktigt trevligt resa! Kolla dett pass, nuförtiden gäller passet endast fem år, men det vet du ju säkert. Dom blå äggen, e dom annars som vanliga, jag menar innuti. H. faster som int förstår sig på sånt.

Svar: tack !passet är i kraft ännu, därav paniken ;)
ägget är högst normalt innuti, men skalet är extrafint.
Titti

2 Cessi
skriven :

Vad fin Ofeigur var! :) Är du nu heelt säker att du inte skulle behöva ha en fyrfota vän typ just nu? ;) (eller sen när du besökt Italien, lyckost!!)

Svar: jaa, efter den resan är jag lite säkrare på att just nu inte var tiden för någon fyrfotad vän med hovar åtminstone.. med de pengarna man lägger på en häst per år åker man till italien... ofta :)men tiden för häst kommer kanske nångång, bara den rätta dyket upp !
Titti