tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

det var bättre förr?

Jag kommer bra ihåg min första kontakt ( eller uteblivandet av den) av ett hovdjur. Vi var med pappa på Teneriffa eller nånstans var man nu brukade vara i mitten på 70 talet., Las palmas, Mallorca.. Inte vet jag.
 
Nå, jag var 5 år, och pappa hade anmält mej till "dagiset" där. Jag kommer inte ihåg nåt annat av vad vi sysslade med under den föräldralösa tiden (om det här ens hörde dit) förutom ÅSNAN, som SKULLE ha varit där.. Men inte var det.. Nej, vilken besvikelse. Ingen åsna. Jag som hade sett framemot åsnan flera dagar.
 
Resan var ju annars också lite kortkommen för jag blev bestulen på min farkkurock (jeansjacka) som jag ÄLSKADE. Pappa stackarn hade fullt sjå med att få tillbaka pengar från försäkringen, och jackan jag sedan fick var inte alls lika fin..
Den stals på en grisfest. Den gillade jag, trots att jackan rök. Man satt och åt helgrillad gris och hörde på nån spansk musik.
 
Sedan var vi på utflykt till en droppstensgrotta sm var helhäftig!
Vi köpte slickepinnar i butiken bakom hörnet, dom hade tatueringar i pappret.. Det hade dom inte i Finland på den tiden.
Pappa var också på vinprovning, där jag blind som vanligt, grep tag i första bästa farbror i tron på att det var pappa, gick omkring och babblade säkert en kvart före jag märkte misstaget.. Det var lite skämmigt, kan jag tala om..
 
Från hotellet kommer jag endast ihåg spelautomaterna och CocaColan, samt simbassängen som var sjukt djup!!!
Tyckte jag då.
Ja, vad lägger en 5-åring på minnet? Inga viktiga saker tydligen!
 
Nå, men tillbaka till varför det var bättre förr. När jag var 7 år bodde vi i Degerby och där fanns det minsann en häst. Den bodde längs vägen vi körde alla dagar. EN hel gång såg jag den, och minns bra att pappa sa: TITTA en häst!! Och jag skulle lika gärna ha sett en fiskmås. Jag blev inte det minsta imponerad.
 
Hur kan det komma sej, att idag, så behöver man bara logga in på Facebook så ser man minst 3 hästar man bara borde ha. Det var minsann lättare förr...Just nu dreglar jag över en sjukt fin skäckvalack...
 
Att sånt.
Lite barndomsminnen ,
av Titti
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: