tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

första ridturen !

Igår kom min arbetskompis och red Humu. Hon har själv en rätt så lättfotad häst, så hon är van vid det mesta. Hon sa att Humu är hemsk.. Det var ioförsej efter 10 meter. Sedan när vi var klara hade hon nog bytt åsikt lite :).
Det var en evig tur att hon "tvingade" upp men också, jag är för gammal och harig för vilda hästbiläten, men det gick bra ändå och idag var vi då ut på vår första tur på vägerna i byn. Humu skötte sej finfint!
Enda problemet var att det är halt och han har inga bakskor ännu. Men det fixar sej snart hoppeligen, bara flocken sätter sej.
 
han har ju kondis för 2 hästar, ex-travare som han är.. Jag hade sällskap av isa och Igge, som blev svettig av allt travas, medans Humu inte blev svettig knappt alls.
Det blir nog bra bara det blir färdigt, fast jag redan var nära att ge upp. Han har ju bara varit här en dryg vecka.
 
Från att tala intressanta saker till dom mindre intressanta : Kommer ni ihåg vedhelvetet jag genomled i somras?
Ja, nu så är veden så gott som slut. Visserligen brukar den vara det varje år denna tid, vilket bara bevisar att det är en omänsklig ansträngning att fixa ved till hela vintern för en enda människa. Hoppas vi skulle kunna hjälpas åt nästa sommar. Om BÅDE jag och gubben skulle fixa varsina 20 kubik så skulle det räcka  ..
 
Att sånt idag.. Skönt med ännu en dag ledigt..
 
Ett random foto igen ( finns liksom inget man kan fota, i stallet är det fullt upp att fixa hästen så man hinner inte ta några bilder..)
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: