tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

potpurri

Läänge sedan jag skrev något alls här !
Det har egentligen inte hänt så mycket sedan hästen Humu flyttade hem igen. Jag har landat bra i den hästlösa tillvaron, om inget annat så är det ju åtminstone åtkilligt lättare och på alla vis en mindre krävande tillvaro, än den med häst. Frågan är om det inte blir alldeles för mjäkigt och händelselöst..Det får tiden utvisa.
 
Har grävit ner mej i stargroparna med att så årets grönsaker.. Imorgon kanske.. Det skall bli tomater, gurka, melon, chili, mangold, lök, ärter, bönor, squasch, pumpa och kanske något annat. Iår skall jag minsann inte så 15 frön av varje sort utifallatt.. Nej, jag sår högst 7 och planterar högst 5 av varje sort i växthuset.. Jag har en massa olika meloner (som ändå inget blir) gurkor och tomater. Hoppas verkligen det är ett bättre år än ifjol.
 
Hönsen börjar få våren i sej. De var ute och struttade i snön i förrgår, första gången de gick ut, hittills i vinter har de blåvägrat. Och just som dom fick upp smaken så skall dom sitta inne till sista maj... Utifall att någon fågelinfluensasjuk liten trast råkar skita eller ta en paus just på vår gård..Bara snön smälter får dom gå ut i rasthagen som är hägnad runtom.. men det lär dröja.. Världens snöstorm ute just nu iallafall..
 
Har börjat fundera på studierna mina.. Jag har ju arbetsavtal bara till halva juni.. Sedan skulle det gälla att skaffa en läroavtalsplats. Få se hur jag löser det. Det får bli närvårdarstudier, så mycket vet jag just nu.
 
Annat då?  Jag har äntligen gjort slag i en sak jag velat göra länge. Mera om det senare.
 
Det var nu det viktigaste just nu. Vet inte om det blev så potpurrigt egentligen, (dumt ord, tycker jag).
 
Skall bli såå skönt med bastu om en stund.
Mors,
Titti
 
 
År 2011 lyckades jag få två vattenmeloner ! ( Titta INTE på virkningen, jag kan inte!! Detta var redan helt överkurs :)  )
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: