tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

vet ni vad ??

Jo, jag har köpt ägg och hyrt äggkläckare, det ni !
Chibi, den tokan har ruvat över en vecka, men spärtar omkring äggen så till den milda grad att det varje gång man går till hönshuset ligger ett kallt, på utsidan av boet  :(
 
Det verkar inte bli till nåt. Satte henne skillt i en annan bur idag för att se om hon ville ruva där, men icke sa nicke. Det ville hon inte.
 
Såå jag hittade MARANS ägg !! Och eller korsningar marans/tyrnäväläinen. Duger det med. Sedan hoppas jag att det ligger några araucanakorsningar med i postpaketet i morgon ! Mera blåvärpande :)
 
Men det rymms bara 7 ägg i kläckaren, det finns 10 ägg i paketet.. Stort problem :)
Om jag håller tummarna hela natten, månne nån vill ruva de resterande äggen då ? Kanske jag skulle prova stoppa Chibi på dem.. Bättre än att bara kasta bort? Eller ?
 
Uj va spännande ! :D
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Tina
skriven :


Alltså, kan man beställa ägg på posten??! Blir de inte kalla då, eller måste inte ägg ruvas hela tiden för att bli kycklingar??! Nu fick jag huvudbry ;)

Svar: Jo man kan :) Dom kan vara svalt fast en vecka först, före dom börjar "ruvas". Så det BORDE bli nåt, men man vet ju aldrig..
Titti