tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

bygga bygga

Idag har jag ledig dag. Det finns så mycket som BORDE göras att jag blir helt knäsvag.
Jag BORDE  - laga sista veden (orkar inte mera)
                    - läsa på tent
                    - hundra andra saker jag liksom bara förträngt...
 
Så idag har jag snickrat på hönshuset. Nu har jag kalka väggarna, isolerat i ena ändan av huset. Och fixat sittpinnar. Sedan fick det räcka för idag. Ännu kvar att fundera ut är värpredena och golvet samt taket.
 
Småkycklingarna flyttade ut igår, de fick större kvartér..Deras bur måste ännu byggas. Så nog räcker det till...
Som ni ser på bilden är jag inget byggarproffs precis :) men det får duga åt fru Hönsena.
 
 
Så här var det först, ser nog snyggare ut så här.. :/
 
Nu är sittpinnarna på plats, väggen kalkad (ännu vår på bilden)
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: