tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

ditt och datt

I morse när jag klagade för gubben att jag inte har varken virke eller spik till trappstegen till sittpinnarna i hönshuset så hjälpte han mej.
Sin vana trogen gör han allt i elefantväg, när han väl gör nåt. Så nu tog han en stock (!) när jag hade tänkt mej en bräda, och sågade trappseg i den.VIPS, färdig, och elefantsäkrad.
Tingesten tar upp 2 hönors sitpinneplats, men inte har jag hjärta att säga att stegen blev lite onödigt massiv, när han väl hjälpte till.
Sedan for jag efter virke till svärmors, hittills har jag ju bara återanvänt allt. Jag gjorde ett fynd!
Tacka vet jag människor som sparar ALLT ! Dörren som gubben snickrade för 18 år sedan till hönsena vi hade då, fanns ju där, bara att knipa åt sej, så nu har jag återanvänd dörr åt kycklingarna. fattas bara lite nät till resten av väggen.
 
Sedan var det skola idag igen. Anatomiläraren hade någon åttonde växel man bara kan drömma om, hon gick igenom allt med sådan fart att man bara hann skriva hälften. Visserligen finns allt på datorn bara att printa ut för den som har printer. kan ni fatta att jag ingen har!!? Nu måste jag skaffa en, så kan man hänga med på timmarna mycket bättre när man kan lyssna och inte sätter all koncenrtation på att skriva. Anatomi tent om 1 vecka.
Huden, vävnader och cellen. Lätt nybörjar prov kallar dom det, eller nåt i den stilen...
 
Ska ränna ut i hönshuset och ta ett foto på den rörande klumpiga stegen :
Som dessutom verkar vara fel väg.. Bör vändas om?!!

Färdigt rede, förutom nu ser jag att taket inne inte blev kalkat.. Håhhå, måste fara efter mera kalk..
 
Stegen <3.. Gulliga gubben som fixade den, trots allt.
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Tina
skriven :

Jättefint ser ditt hönshus ut! Vad är meningen med att kalka allt? Förklara för en som inte fattar...

Svar: Tack !Det desinfierar lite. håller krypen på lite längre avstånd. Lätt att kalka om igen, man behöver inte skrapa osv :)
Titti