tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

duktiga dotter ( fortsättning följer..)

Nu måste jag få skryta med min dotter ( vår dotter)..
Ända sen hon föddes har hon varit lite tvärtom.. Hon hade hår som ett troll, svart och långt.. Folk som kom till BB för att gratulera och se på det lilla livet, glömde gratulera.. Det första som varenda en sade var : Herregud vilken kalufs.. Och det stämde ju ioförsej.. Redan när hon var 3 veckor klippte jag pannluggen på henne. Håret fick shamponeras varje dag. Och inte visade det några tendensaer på att lossa heller, som många babysars hår gör.
Nää, när hon var ett år, var håret ner till axlarna, och ganska ljust, topparna var svarta :)
Det var våran Amanda det.
Härliga unge ! Hon är sej själv i alla lägen, och bra är väl det !!!
Hon började rita redan som liten unge, duktig var hon ju redan då, men ju mera hon ritar, desstu skickligare blir hon.
Hon har ärvt sin farmors och morfars talang. Min farmor var också bra på att teckna. Min faster och hennes söner likaså.
Nu ska hon börja en ettårig linje i folkhögskolan som heter nåt liknande som Seriekonst och grafisk design.
Det är hennes mellanår. Sedan fortsätter hon i Åbo Akademi för att läsa biologi..
Det var en unge av tre.. mera skryt på kommande ;)
 
Här är lite  mera av hennes alster:
vattenfärg, pumpor,
dagens prinsessa,
vattenfärg vattenfåglar, dåligt foto..jättefin "live"
diverse andra..
björk och al "modellerna" är från "top model" häftet, som är sjukt fint, men som hon tappat!
jaa-a. jag är säkert blind vad gäller hennes teckningar, men jag tycker dom är jättefina.
 
stolt mamma
Titti
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 margita björklöf
skriven :

All orsak att vara stolt :)