tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

envisare? envisast !

Böjs det så ? :) Låter konstigt.
 
Nå, hur som helst. Jag kan inte annat än beundra gubbens envishet. Och min, där vid sidan om.
Jag har talat om att bygga stall eller hönshus i evigheter. Varvid gubben alltid snällt kommit och tittat på dom tänkabara byggplatserna, sett fundersam ut (medan han tänkt på nåt helt annat), och sedan har vi alltid slutat i skogsbrynet, där sommarhönsgården ligger.
-Hur sku de vara här? Har han frågat åtskilliga gånger, och jag har ratat platsen lika många gånger. Jag vill ha hönshuset framför huset, där det på vintern är närmast att dra nån elsladd, och dit utelampan ( den som vi egentligen inte har, men någon strålkastare är det) lyser, ens lite.
-Nej, där går det nog inte, där skall veden vara, där skall det klabbas, och där skall traktorn svänga och gud vet vilka förklaringar jag har hört genom årena.
Han är dock så slug att han kommer emot en millimeter ibland..
- Om man fäller det där trädet, och det där och kanske det där, Och tja, ställer man det här så växer inte kantarellerna där mera..Det blåser och så vidare i det oändliga..
 
Varvid det är timeout en tid, han vet ju att jag inte varken kan eller har råd att bygga nåt själv.
Nå, nu har jag skruvat upp tempot rätt rejält för jag MÅSTE få ett hönshus. Har tänkt på talko och på att utnyttja vänner, bekanta och arbetskamrater ;)
Jag har varit desperat! Nu är hösten just här, och som genom ett under dök ett passligt stort, rätt så billigt allternativ upp och idag gick vi rundan igen..
Framför huset lirkade jag..
-Nää, hur sku det vara härdå? varvid han alltid släpar mej upp till växthus knuten.. Nej säger jag..
Varvid vi traskar ner till skitbrunnanrna, där det är plant och bra.. men nej, där blåser det för mycket. Det blir kallt för dom arma hönorna (märker ni, vilken omklädnad av meningen- det blir dyrt,drar för mycket elektricitet)
 
Varpå vi befinner oss vid skogsbrynet brevid hönsgården.............................Där det genom ett guds under inte blåser ett skvatt !?
 
Behöver jag säga att min desperation är så stor, att jag TACKADE JA till den jäkla platsen, bara för att få ett hönshus NÅNSTANS!
Vet inte vem som är envisare, jag som orkar gnälla om ett hönshus eller han som fick sin vilja igenom, och hönshuset ska stå i skogsbrynet.. Vi vann väl båda på vårt sätt...
Nu är det bara att vänta på det.. Och att betala..Tror jag måste jobba "några" skift extra..
 
Här vid förra hundhagen, framför huset vill jag ha hönshuset..
Här, mitt i skogen , i mörkret, i gömman, vill gubben ha det (nätet är för att skatorna inte ska röva äggena)
Bonusbild, min älsklingspelargon som jag fick av föräldrarna i våras
Bonusbild annars bara..
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: