tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

född med hammare i hand..

Knappast.
Herregud ett sådant huvudbry det var att ens komma på idén till värpredena i hönshuset.
 
Det blir inte enklare av min lathet, jag orkar inte söka mera virke, utan använder mej av det som jag rev ut i form av hyllor tidigare. Tillochmed spiken är återanvänd.
 
Idag klack idén till, men eftersom jag verkligen inte är född med hammaren (eller nåt annat för den delen) i handen, så får jag inte i gång en motorsåg. Detta skäms jag för. Men det hjälps inte. Får inte in den rätta knycken hur jag än försöker.
Nåväl, nu har jag sjuka armar efter att jag gnidit ett par timmar med en rostig såg. Delarna färdiga, behövs spik nu, (ny och rak) att fixa resten.
Inget blev som jag ville ha det, men man kan väl inte få allt här i världen. Huvudsaken att jag får in hönsena innom utsatt tid, före höstrusket.
Sedan får jag väl jaga loppor och löss i alla skarvar i trävirket som bara blev, fast jag ville vara utan..
 
Foton kommer när det är färdigare..
Mors,
Titti
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: