tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

hönshuset vs första skoldagen...

Ja, tänk att allting alltid ska hända på samma gång.
Idag klämde Tyra ur sej sitt första ägg!! Pyttelitet var det.
Sedan var det ju första skoldagen. Plus att hönshuset äntligen skulle komma idag.
Gubben jobbade på fint igår, helt för sej själv med att gräva undan matjorden och fylla på med sand. Jag trodde ju i min enfald att han skulle klara sej förträffligt även idag, men nej, det gick ju inte för sej. Han behövde nog inte så mycket hjälp, men eftersom projektet var mitt så ...(skulle jag finnas på plats, )
Nå, detta funderade jag på medan jag susade till skolan, för att anmäla att jag nog kommer, men inte idag. Sen susade jag hem tillbaka och hjälpte gubben med grunden. Det var nog rätt så svettigt att spada på sanden, så det var på sin plats med hjälp iallafall.
Då var det bara att börja vänta på att lilla hönseriet skulle komma. Och efter lite missöden här och där är det äntligen på plats. MINDRE än vad som uppgavs i annonsen, så det är ett litet minihönseri. Nån höna kan jag ännu utöka med men sedan är det stopp.
Det är riktigt sött och inne är det ljust (3 fönster). Nu ska jag kalka väggarna och fundera ut vad jag skall göra med golvet. Och med taket, det är skrynkligt..
 
Tyras ägg ( imitten alltså)
 
gubben gräver..
 
 
taket har tagit stryk, då lyften i andra ändan (säljarens) inte var värd ett skit..så taket skrytta ihop sej..
men jag tror vi har nån takplåt i gömmorna.
 
innuti är det riktit ljust och mysigt.
 
 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mamma
skriven :

varfòr har den 2 dòrrar? den ser ju stor ut

Svar: jag vet faktiskt inte. den ena är fastspikad. skenet bedrar nog lite, det är inte så stort. ganska passligt :)
Titti

2 Tina
skriven :

Ser ju jättefint ut, hönshuset! O där med skolan fixar du nog... Du ska ju inte vara där resten av livet.

Svar: ska jag inte?? så hördes det... men det är bra att dom är sjukt flexibla.. vill man så kan man bli färdig på 1,8 år, eller så kan man ta 4,5 år på sej..
Titti