tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

inte brist på sysselsättning

Nu då jag ska börja studera, behövs det tid. Helst skulle veckan få ha 8 dagar. Eller i åtminstone så, att dygnet skulle ha 30 timmar.
Jag ska ha tid till skola, visserligen bara 2 kvällar i veckan, men ändå. Sedan skall jag ha tid till att jobba. Först på bäddavdelningen, men inte heltid,  eftersom jag vill jobba nån lördag i blombutiken också.
Men för att få heltidsjobb krävs några timmar till, vilket jag fixade igår. Jag ska hoppa in på ett ålderdomshem mellan varvena.
 
Det är efter det som timmarna inte riktitgt vill räcka till. För med skolan kommer en massa hemarbete. Sen är det ju hundarna och hönsena. För att inte säga familjen med matlagning, tvätt och annat.
Så någon brist på sysselsättning framöver tror jag inte jag har.
Som man bäddar får man ligga...
 
Bädda bra!
Titti
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mamma
skriven :

kan inte barnen skòta om hundarna och annat hemma varfòr àr allt pà dina axlar? sà lànge som dom àr hemma kan dom ju hjàlpa till. lycka till i dina studier

Svar: nog kan dom ju, men det e rätt så tomt.. amanda är den enda som e hemma och hon ska gå i skolan.. delegerar nog åt dem också :)tack!!
Titti

2 margita björklöf
skriven :

Och - ha tid att blogga och uppdatera oss lathundar hur det går för dig :))

Svar: nå det tar inte så många minuter :D
Titti

3 Tina
skriven :


Ja, det ska bli spännande att se vad det nya läseåret för med sig. Men gissar på mycket mera uppgifter att göra på egen tid plus att man tillika sen ska arbeta och även ha tid för familjen. Men man har ju själv valt det, så det e ju bara att bita i det sura äpplet... Och ett år går ju snabbt! För dig tar det ju lite längre... Du e i Sjundeå o i Karis men vilket ålderdomshem e du på?

Svar: det blir säkeert en hel del uppgifter även för er. Gillar inte alls hemuppgifter :(tur så är mina barn ändå så vuxna att man inte behöver vakta varje steg ;)
Sjundeå-Karis -Ingå blir det.
Titti