tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

jag själv :)

Nu har jag rivit ut alla hyllor från hönseriet :)
Det blev ljusare och känns lite större. Fick energi att kalka taket. Hade tänkt kalka väggarna men jag hoppas gubben kan fixa någonsorts bra ,hård cellplast att sätta på väggarna. Det skulle bli ljust + att det skulle isolera. Taket skulle säkert också det behöva lite extra isolering, fast där finns nåt från förut..
Hoppas jag får det färdigt på en vecka ..
 
Ut med hyllorna, här blir en bra vrå för några höns ( hybriderna= fulingarna+ tupp)
 
En hel del hyllor var det.. Det skå återanvändas till värpreden och sittpinnar..
 
Det är trångt om härligheten.. ett litet sommarhönshus, ca 1x1 meter, och där sitter dom 7 hönorna och tuppen och sover..( 2 av hönsen har av någon underlig anledning blivit nakna på halsen, detta hände under vintern hos svärmor, inga fjädrar växer tillabaka.. :(    )
Så här hade jag tänkt mej bottenlösningen. Men då måste jag fixa den andra dörren först, Nu är den vänstra i användning och den högra är fastspikad och utan gångjärn..Men det skulle bli en mycket fiffigare planlösning om man använder den dörren. Då skulle man kunna använda varje vrå av huset.. Rakt fram när man kommer in genom dörren skulle foder + en ruvnings/kycklingbur vara, på varandra..den där biten med en sned vägg skulle vara "farstun"..
 
 
 
 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: