tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

Varning !! äckligt söta småliv.

Kunde inte hålla mej..
Utan måste köpa några kycklingar.
Jag sade nej tack 2 gånger, sedan tyckte jag det blev lite tjatigt och dessutom  verkade det  liksom lite otacksamt på nåt sätt.. att tacka nej , en massa gånger..Bara för att man vet hur det går. Jag hade ingen bättre orsak. Man har väl varit med förr !
Nå, idag for jag iväg på kycklingshopping , fast besluten att köpa HÖGST fyra stycken..Men eftersom jag känner mej själv satte jag ändå en absolut högsta gräns på fem stycken. Alltså jag skulle köpa 4, absolut max 5.
 
Nå hur gick det?
Just precis som jag hade inbillat och intalat mej att det inte skulle gå, fast jag visste exakt att det skulle sluta med flera än 5. Hade genast satt blicken på en härlig chokobrun liten varelse, men den verkade hängig, så jag ratade den.. När jag plockat ihop 5 stycken , kunde jag inte låta bli att nämna att den bruna var så söt, men verkade hängig. NÄÄ, inte eden hänging, den är bara lite yngre,nästan nykläckt jämfört med de andra som var hela 2 dagar.
Hon gav mej den på köpet och påstod stenhårt att ingen kyckling nånsin dött hos henne. Jag tackade och tog emot och hoppas alla klarar sej. Den ser frisk ut, men den var lite sömnig..
 
Gubben kommer att älska mej...
 
Här är sötingarna :
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 margita björklöf
skriven :

Förstår dig .... :))

Svar: bra att någon gör ! :))
Titti