tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

Ledig dag :)

Vad gör man? Jo, man sover lite längre.
Man plockar lite hallon, dom växer 5 steg från dörren och ser fina ut.. Blåbär finns skogen full, men var och såg efter kantareller. Hittade inte så mycket, men så det räcker till laxknytena jag tänkte till mat.
Klabbade lite ved, nu börjar det bli tråkigt.. Man borde inte ha någon paus utan klabba vareviga dag, då går det av bara farten.
Tuppjäveln checkade in sej för en mustig gryta idag.. Han har varit from som ett lamm hittills. Förra veckan flög han på benena bakifrån, men så lite så jag tänkte det var ett misstag att det snuddade i. Men idag flög han på, och ville inte ens ge upp utan fortsatte fast jag viftade till honom. Han har inte riktitgt rätta tager än, men om han tänker fortsätta, får ni ge nåt smarrigt resept på coq-au-vin..
 
Nu ska jag sätta på grillen och kasta på knytena-mums!
 
Tuppen Yuki, lever ett farligt liv just nu..
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: