tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

onödigt

Det tycks inte finnas en skola som inte har en del onödiga dagar..
Idag ska vi ha skola från 9-ca 14.30. Nå jag ska vara på plats redan 8.15 för att diskutera med min tutor(vilket fint ord va!) om att jag kan få nåt tillgodo eftersom jag ändå har läst till närvårdare ett helt år.
Ja, ibland har man faktiskt tur, jag räknas till närvårdare! Trots att jag alltså inte är det på riktigt. Så här i början slipper jag rätt så många timmar och kan istället göra nåt arbete hemma ( vilket kan visa sej vara fel val, i förra skolan skulle vi som kunde finska tillräckligt bra men inte hade betyg på det, göra ett(4) jobb hemma medan de som faktiskt satt på lektionen slapp lite lättare undan) Lång parentes där...
Nå jag hoppas hemjobbet inte är så farligt.
Men sedan...2 hela lektioner med nåt man lika gjärna kunde ha hoppat över, eftermiddagen skall fördrivas på en våt gräsplan.. Med inget ordentligt utan bara typ "lekar" för att lära känna alla... Nå, jag far ju på jobb , så nu slipper jag dit i utsatt tid, trodde redan jag måste försena mej, men lekarna kanske jag i denna ålder klarar mej utan..
 
Första tenten utsatt till början av september.. Anatomi.. Tur så hittade jag ännu en bok här på skolbibban..
Nu hinner jag läsa om cellen, huden och vävnaden.. Det här är et litet snällt prov till att börja med..
 
Summasummarum. Kunde ha träffat turorn nån annan dag och varit hemma och byggt på hönseriet hela förmiddan. Punkt!
Ps, det blev fint med kalket i taket.. om gubben inte hittar nåt passligt väggmaterial på jobbet, kalkar jag dom också. Ljust och bra!
 
Den hårt studerande,
Titti
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 margita björklöf
skriven :

Det är ju just det som retar gallfeber på en - intensiv takt i skolan och en massa arbeten och närvarotiden fylls med såntdär trams, säkert ska ni ha jumppa också

Svar: hahhaa, det tror jag faktiskt inte :)
Titti