tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

pengarna strömmar in..

Kunde man ju önska sej. Jag gör mitt yttersta för att detta pengaflöde ska komma igång ..Tänk om man nångång skulle känna sej nöjd med vad man får i lön??!!
 
För en tid sedan anmälde jag mej på kvällsskift på söndagen så där som extra alltså, och idag fick jag meddelande om brist i arbetsstaben, så jag anmälde mej till morgonturen också. Alltså från 7-21 en söndag.. Enligt mina uträkningar lönar det sej :)
Fast det sen kan kännas en smula träligt kl 5.40 på måndagmorgon då man ska upp igen.. Man får ta det som det kommer.
Men imorgon är jag ledig, härligt!
 
Trevligt veckoslut allihopa,
Titti
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 margita björklöf
skriven :

Tja - om nu inte precis pengarna strömmar i n - så visst lönar det sig att jobba söndagar! Man har ju nog betydligt bättre lön som keikkare, det jag kan rekomendera är att vaka veckoslut - fre-sönd eller förstås ännu hellre lörd-månd, hade en sån helg i juni och fick ut ca 540 på det :) Om man dessutom som jag gillar nattjobb är det ju perfekt! När jag i januari börjar mitt "egna" jobb dvs dagverksamheten på ingå servicehus så är det 8-16 vardagar och ca 1400 endast i lön plus max dagvård ....men men man ska vara glad för vad man har

Svar: i sjundeå finns det några som jobbar bara natt, så dit slipper man inte. men man får ta vad man får :)
Titti

2 margita björklöf
skriven :

Tja - om nu inte precis pengarna strömmar i n - så visst lönar det sig att jobba söndagar! Man har ju nog betydligt bättre lön som keikkare, det jag kan rekomendera är att vaka veckoslut - fre-sönd eller förstås ännu hellre lörd-månd, hade en sån helg i juni och fick ut ca 540 på det :) Om man dessutom som jag gillar nattjobb är det ju perfekt! När jag i januari börjar mitt "egna" jobb dvs dagverksamheten på ingå servicehus så är det 8-16 vardagar och ca 1400 endast i lön plus max dagvård ....men men man ska vara glad för vad man har

3 Tina
skriven :

Hördu Titti, pengar är inte allt. Du ska inte jobba ihjäl dig nu, man behöver ledigt oxå för att orka jobba :)

Men jo, inte skulle de vara så illa om de där pengarna skulle trilla in lite hela tiden....