tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

svära faned

Idag var det öppnadörrarsdag i brigaden. Min son svor faneden, och mamma var mäkta stolt.
När jag äntligen fick syn på honom bland över 700 rekryter, eller det var dom inte sedan mera, när dom svurit faned,sen var dom soldater. Men i vilket fall som helst var det inte helt enkelt..
Kollade in alla långa, tog foto på flere kandidater.. (Har ju lite dålig syn, och på över 50 meters avstånd så..)
Tänkte att det är bättre att fota en för mycket än en för litet ;)
Nåväl, när jag äntligen hittade honom,  snörpte mitt modershjärta ihop sej en hel del. Han var så stilig, gick så alvarlig och så rak i ryggen.
Tyvärr blev vi utan ärtsoppa, när man måste betala kontant( vi hade endast kort)... Vad e det för sätt.. för 23 år sedan var det gratis ;)
Då var jag senast på öppnadörrar.. när Victors pappa, min man, gick i armén...
 
Nåt högdjur.. Brigadens kommendor eller nåt ??!
 
Soldater på rad
 
Victor i mitten(lite till vänster) i andra raden..
 
mammas <3
 
I stugan Hästö-Busö
 
Vackra gamla byggnader.
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: