tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

typ 11 miljoner.. eller nåt..

Det är vad som vankas endera idag eller imorgon i lottopotten.
Tänk tanken, att du har vunnit 11 miljoner euro.. Fast du skulle hamna att dela vinsten med en, två, tre andra..
Det första jag skulle göra skulle vara att ta hit ett gäng byggkarlar. Kanske 10 stycken. Dom skulle få fixa listerna, farstun, övrevåningen, övre WC:n, taktäckorna, plåtarna kring skorstenen, rappningen av sockeln, remont av kök och badrum. Sedan skulle jag köpa nya möbler, soffor, sängar, skåp,.. Jag skulle betala en miljon till mina älsklingar Simon och Thomas för att komma och ändra på hela huset.. Jag skulle låta bygga hönshus, stall, (jag skulle köpa tillbaka Vidja och en passlig kompis åt henne), garage och vedlider..Jag skulle byta bil, köpa bil åt pojken, betala körkort åt flickan.. Köpa kläder, Investera, Resa utomlands.. Skulle det bli nån slant över skulle jag gladeligen satsa dom på en kock, en städerska och en personal trainer.. Sen skulle jag studera för mitt eget höga nöje och jobba 3 dagar i veckan...Sen skulle jag betala ens och annan skulder.. HERREGUD; LÅT MEJ VINNA PÅ LOTTO !!!! TACK OCH AMEN !!! Och ifall jag skulle ha den makapära turen att vinna ens 10 euro, låt mej investera dem vist. Amen..
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 margita björklöf
skriven :

Men --- om du inte vinner - så tänk att du ändå vunnit den högsta vinst man kan få: Du är frisk, din familj är frisk, dina barn är duktiga o har studieplatser - du har jobb (mer än nog.. :)) ni har ett eget hem att bo i, med sina eventuella små ofärdigheter o brister Du brinner av iver inför dina studier vilket är bra, du har många djur som får bli älskade o omhändertagna av dig och din familj... Osv Mera värt än några pengar i världen ;))

Svar: Usch, nu gjorde du så jag fick dåligt samvete som var så ytlig ;)Men dy har så rätt!
Titti