tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

vad vill du veta?

Inspirerad av min svägerskas fråga på sin blogg, ställer jag samma fråga:
Är det nåt du vill veta som jag har förklarat dåligt eller inte alls?
Vad vill du läsa mera om?
Vill du läsa nåt alls ?
Mera bilder? (Min kamera är syndigt dålig..)
Berätta för mej, tack!!
 
 
Kycklingarna har vuxit som bara den. Tog foton på dom för kanske 5 dagar sedan, och nu idag, när jag tog nya foton är de massiva jämfört med de gamla bilderna. Det är 2 tuppar och 4 hönor. jag valde rätt så bra :)
Tupparna Maj och Koru har kanske inte så bra namn nu längre ? Koru (Smycke) kan ju få heta så, men tuppen Maj? Det är bäddat för identitestskris..
 
Idag har jag hittat mitt blivande hönshus. ca 10 m2 , lite onödigt långt borta men till det priset tänker jag hugga till. Jag lär aldrig få det byggt ändå. Hoppas planen håller!
 
Håll tummarna!
Och ställ frågor och kom med synpunkter (även om du inte brukar läsa, men råkar titta in)
Titti
 
Här är Maj, han har betydligt större fjädrar på fötterna än flickorna. (bild från idag)
Här är småttorna för 5 dagar sedan, de ryms bra och äta från "automaten"
Bild från idag, de har vuxit ur den.. Jag ska köpa en 1½ liters tölk o ställa den på högkant till förljande
Äldre bild, Här har dom inga vingpennor ännu..Riktiga babysar <3
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 margita björklöf
skriven :

Din blogg är helt kiva - vanliga saker för vanliga läsare - synd bara att människor är så dåliga på att kommentera - det betyder ju inte att de inte läser! Men det skulle vara roligt med feedback alltid! fåse om jag får mej igångsparkad att börja blogga!

Psst! Jobba inte ihjäl dig! även om det är roligt ;))

Svar: tack för svar :)börja! jag läser.
det skulle faktist vara trevligt med mera feedback, många svarar på facebook, helt ok det med.
jag ska INT jobba ihjäl mej. hörde idag om att man skall komma ihåg viikkovapaa, men eftersom jag inte jobbat 7 dagar i sträck så gäller det inte mej. jag är sjukt nyfiken på hur lönen tänker se ut :)
Titti

2 Tina
skriven :


Jag läser din blogg, men hinner inte alltid svara eller glömmer bort att kommentera. Dina kycklingar är så söta med sina "håriga" fötter. När börjar du skolan? Vi börjar ju i onsdag och idag fick jag schemat. Axxell sköter sig bra...... NOT!

Svar: :) kiva !jag börjar den 22... fjärilar i magen.. huu ändå ! kämpa på!! de bliir nooo braa.. ;)
Titti