tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

Året 2012 hur blev det ??

Ja, hur blev nu då året 2012 ??
Såhär i backspegeln sett så hände det några ganska stora saker, båda negativa och lite spännande saker hann det ju också hända. Till och med positiva saker :)
 
Ska försöka hitta foton som passar till också.
 
På skolfronten hände det mest. För ett år sedan satt jag glad och rätt så nöjd i närvårdareskolan i Ekenäs med siktet på att bli närvårdare, med betyget i handen sommaren 2013.
Men hur jag nu funderade så lyckades jag kollra bort den goda planen. Jag tyckte att sjuksköterska skulle vara nåt att bli. Sagt och gjort, sökte till skolan och slapp in.
Där gick planen på närvårdare i stöpet. Jag funderade och funderade men kom fram till att jag inte blir yngre och att jag ångrar mej ifall jag inte försöker iallafall. Sade upp mej från ena skolan och började den andra.. DÅLIGT VAL. Jag kom fram till att sjukskötareskolan var alltför krävande för ett spån som jag= tillbaka till närvårdar- skolan, med siktet inställt på att stå med betyget i handen sommaren 2014 istället.
Nå, jag är ändå glad jag provade för jag vet att jag ångrat mej annars.
 
Här provar jag skötarekläder för första gången.. Det här fotot bjuder jag på, det är HEMSKT ! :)
 
 
Med skolgången kom det tuffaste beslutet jag hamnat göra nånsin tror jag. Kanske inte riktigt men närapå. Jag hade inte möjlighet att ha ens halva Vidja kvar. Pengarna flödar inte precis in när man sitter på skolbänken.
Det var hemskt, det känns ännu helt sjukt att jag tog ett så dåligt beslut. Men jag lever i hoppet om att få henne tillbaka någondag.( Eller så tänker jag frammåt och kanske köper någon annan häst). Jag tänker på henne varje dag. Jag har inte ens velat fara och se på henne. Men jobbar på det.
Hittills 2 dåliga beslut.. Ganska typiskt mej, kanske jag lär mej någongång..
 
Här ett foto på mej och Vidja från vår första tid tillsammans. Visst är hon underbar !?
 
Sedan var det ju lite roligt också mellan varven, för jag fick mitt skeva, sketna hönshus till slut ! Så i vinter har pullorna bott hemma första gången, och det har varit jättetrevligt.
Dom är rogivande att gå ut till, bara sitta med dom och höra på dem :). Visserligen är gångerna många som ungtupparna har flugit ut ur huset fortare än kvickt, då de i sin värsta tonårsperiord var så upphetsade att de inte visste hur de skulle vara, så de passade på att vara helt sjukt störande. De våldtog till höger och vänster och drev mej till vansinne med sin kåthet. De har lyckligtvis lugnat ner sej nu. Och svärmor har lovat rädda mej och ta den värre av dem båda till sina änkor. Dom lär vara i brist på karl.. ;)
 
Såhär fint såg det ut när hönsena flyttade in. Dom skitnar ner nåt förfärligt kan jag berätta. Kanske det ser det värre ut än det är, för spånet jag ströade med först var inte bra, så nu använder jag torv och det har ju en rätt så tråkig brun nyans  ;)
 
 
Sen då? Jag började på ny kula i arbetslivet och nu jobbar jag på en bäddavdelning. Det kan tyckas som ett dåligt beslut det också, och många har frågat om jag är riktigt klok som hade drömjobbet(enligt dem,alltså) och böt det till att torka gubbrumpor. Men det beslutet är jag faktiskt nöjd med.
 
 
Det hände det verkligt  tråkiga saker också. Min väninna blev sjuk i bröstcancer. Det var jättejobbigt och hela byn var helt ur balans. Hon är viktig för oss allihop på nåt sätt, vad skulle vi göra utan "Byns Skönhet" ?? Ja det stämmer!  Talar man om Kylän Kaunotar vet alla vem det är ! :)
Man tänkte mycket på hur självklart man tar det mesta. Klart den och den skall finnas här osv. Men man vet aldrig vad morgondagen för med sej, därför är det lika bra att leva idag, inte först sen när man gått ner nåt kilo, eller när man är pensionär..(Typ köp tillbaka den jäkla Vidja på stubinen, människa , vad väntar du på ?!  ;) )
Nå, väninnan klarade sej, mår bra idag och nu håller vi alla tummarna för att det skall fortsätta gå lika bra.
Här skulle jag ha det ultimata fotot att lägga in men vågar inte :)
 
 
Barnena blev plötsligt  stora. Amanda blev student, så vacker, och med ett bra betyg. Hon sökte och slapp in till Åbo Akademi och skall läsa där från nästa höst. Nu drar hon andan och går en Seriekonst och grafisk design kurs på ett år .
bonusbild på hela familjen..
 
 
 
Victor blev färdig kock och blev inkallad till millitären.
 
 
 
Ramona började tvåan i Brusaby och var och träffade några modellagenturer. Hon var välkommen :)
Inga småbarn längre, fast man kan tro det ibland <3.
 
 
 
 
Sedan blev jag moster för sjätte gången då Nelly fick en son i september.,(måste riktigt kolla upp det där). Tiden går olovligt fort.
 
 
Vad jag minns så var resten av tiden av det som hör till den gråa trygga vardagen.
 
Ajjoo, hade ju nästan glömt hur jag kämpade med veden i somras.. Så fast bilden  redan varit här, så in med en vedbild så här till slut.. ( Oj vad gott den värmer nu på vintern ! )
 
Så blev 2012. Vad hände det för oförglömligt i ditt liv ?
 
Ett Gott Nytt År önskar jag Dej !
Titti
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: