tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

byfånen på Ikea

Så kände jag mej idag.. Riktiga bonden.. Vi har inte varit till Ikea ( inte någon annarstans heller för den delen) på de senaste 3-4 åren. Jag slutade tidigare idag och hade tillockmed övertalat gubben att komma med och titta på ett skåp till hjälpköket.. Vi drar i väg och redan under ditresan drabbas jag av sjuk rygg.. Lite köttbullar i magen och det kändes bättre :).. Efter att ha sökt skåp i en timme har gubben sjukt i ryggen.. Vi tåntar på som byfånar och hittar inte ETT klädskåp i 60 cm bredd.. Jo, ett. men det hade bara en stång, jag vill ha hyllor. Som bonus träffade vi ändå min bästis från skoltiden ( gubbens fd granne..cirklarna är små...) Det var trevligt att träffa henne, för det var en hel del år sedan jag sett henne också..Så helt onödigt var det ju inte att åka till Ikea :) Tanken slog mej nu, att vad i helvete håller jag egentligen på med på riktigt. Det är minst 5 år sedan vi var på kryssning.. Det är typ 9 år sedan jag sist hälsade på mamma :( ,Det är 4 år sedan jag var till Helsingfors och lika länge sedan jag var till Ikea. En annan kompis har jag inte heller träffat på säkert 4 år, som jag ändå är på väg till med jämna mellanrum, åtminstone VILL jag ju träffa henne, men vart tar tiden vägen??? På riktitgt!! Herregud, jag kan inte leva mitt liv !! Gissa om jag kommer att vara sur, bitter och innåtvänd när jag ligger på långvården...håhhååjajjaa.. Imorgon har jag ledigt och kan snickra på hönshuset.. Detta är sjukt..Kanske jag borde göra nåt lite klokare.. Men vad kan jag hjälpa att jag är född till bondslurk/byfåne, och GILLAR att vara hemma och pynja.. ???
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mamma
skriven :

du borde àra till kierràtyskeskus i mattby dà och dà dom har massvis med saker till fina priser, och endel oxo gratis

Svar: jo, det skall jag lägga på minnet !
Titti