tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

Helsingfors vs Bondvischan ...

Idag var jag och äldre dottern till Helsingfors.. Det var god tid. Jag har varit på väg i evinnerligheter.. Men när jag jobbade i blomsterhandeln kändes det inte så lockande att sätta  någon ledig dag på att bli yr i huvudet i Helsingfors.
Man tog igen sej, så man orkade springa sedan. Nu har jag hela tre dagar ledigt och passade på att fara och hälsa på "mamma" när hon sålde på Vanhas hantverksjulmarknad.
Hon sade att hon räknat ut att hon sålt där i 14 år.. Så i 14 år har jag liksom varit på väg.. Nu skäms jag ju lite. Men bättre sent än aldrig.
 
Vi steg upp i ottan o tog tåget från Kyrkslätt. Billigt och bra jämfört med om man skulle ta tåget från Karis. Jag kör inte under några omständigheter bil in till stan. Så är det !
 
Vi shoppade loss rätt så rejält.. Tur att dottern var med och påminde mej om klappar jag redan köpt och glömt bort.. Det är lite tråkigt med så stora barn i det avseendet, att det är på något sätt bättre om dom kan vara med och bestämma vad dom vill ha. Så man inte lägger pengar på något dom inte värdesätter (lätt hänt..) Låter ju lite skumt det där.. men jag menar att jag hellre köper en tröja jag vet dom gillar och går med en någon dom lägger längst in i skåpet och hoppas att jag glömmer bort, om ni förstår hur jag menar.?
 
Hem ljuva hem säger jag.. Fast jag fastnade i snödrivan vid postlådan så med risk för att låta negativ och tjatig, så fattar jag inte på riktigt hur en enda människa VILL bo i någon stad. Huu.
Kom hem, böt kläder och for till skogen efter en sittpinne åt hönsen , samt fixade den på plats..Sysselsättning mera i min smak :)
 
Men nu är det bara städningen och potatislådan som fattas :) ! Det ni!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: