tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

lycka ...

Idag var en bra dag ! Ibland är lyckan gjord av småsmå ting och ibland vill man ha ner månen och det är inte sagt att det räcker det heller.. Idag var jag på mitt gamla jobb i blombutiken, och var smått lycklig av bara det. Det doftade så gott med hyacinter. Då när jag jobbade där på heltid kände jag ingen doft alls, man var så van. Sedan var jag på julmarknad till Ekenäs och blev glad av vädret. Det var runt nollan och ingen blåst. Det kändes lite kallt och rått, men ifjol öste regnet ner om jag minns rätt. På en skala från 1-10 var det ett 8- väder för en julmarknad :) Men när jag kom hem, ja då kände jag mej lycklig på riktigt. Det var vacker , blå skymning. Ena dottern sprang förbi med marsvinsburen under armen, för att få den städad. Den andra dottern fixade fint hos sina kaniner. Och jag gick längs stigen till hönshuset med hundarna hack i häl.. Det är i sådana där stunder jag tycker lite synd om alla som bor i höghus. Visst finns det ju de, som valt själva och vill bo just i höghus (jag tycker lite synd om dem i allafall). Sedan finns det ju de som skulle vilja bo på landet men inte har möjlighet.. Ibland är det som sagt småsaker som får en att känna sej nöjd med livet. Jag är en lycklig lantlolla. Idag är den största förargelsen den att jag inte vet varför det inte går att ladda ner bilder här ??! Så om någon ännu kunde berätta det för mej skulle lyckan vara gjord ;)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: