tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

nytt hopp ?

Var idag och talade med min tutorlärare, som det så fint heter.. Tycker ju att studerandet är höjden på svårigheter. Det tar så mycket tid, och jag bara liksom inte orkar. Tänkte nu ändå ta tillfället i akt och tala med läraren och se om det finns nåt som skulle underlätta. Schemat vi har går ut på att bli färdiga på 2,5 år. Det är renarama mördartempot om man dessutom jobbar så gott som full tid. Man ska tänka att det finns en massa hemläxor också som skall lagas och tenter som skall läsas.. Läraren är lite stirrig, men blåögd som jag är lyckades hon få mej övertygad om att detta är något jag klarar av. Kanske inte på 2,5 år.. men vad fan , man har ju 4,5 år på sej förrän man blir utsparkad från skolan.. Det är ju lögn att man skulle må bättre av att vara så långsam, som 4,5 år. Men kanske man skulle stressa lite mindre.. Och det finns ju faktiskt lite år mellan 2,5 och 4,5.. Om man skulle satsa på 3-3,5, tänkte jag. Men redan på hemvägen började jag tvivla.. Så, kanske jag tar en dag i sänder. Ser om jag orkar och tänker som så, att även om jag inte blir färdig kan jag ha nytta av det i jobbet..Jag har ännu 1,5 år på mej att hoppa tillabaka till läroavtalet/närvårdare. På den tiden bör jag väl veta vartåt det bär ?? Eller?? HUR skall jag göra... SUCK...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 cessi
skriven :

Gå klart din utbildning så att du får examen om detta verkligen intresserar dig, du har redan lagt ner himla mycket tid och energi på det så det vore synd att bara låta det fara till spillo om du hoppar av nu.. Och dessutom kommer du garanterat ångra dig senare om du ger upp nu! Det finns inget som säger att du måste klara det på 2,5 år, du är inte det minsta dålig om det så tar 4,5 år, herregud du har ju både jobb och familj att ta hand utöver studerandet! Kämpa på så blir det nog bra :)

Svar: tack !! jag skall fundera på saken.. men närvårdare skall jag iallafall läsa färdigt!
Titti