tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

snön ligger vit på taken...

endast Tomten är vaken..
 
Har inte hunnit skriva här eller någon annarstans heller. Har varit fullt sysselsatt av Julen. Det har varit att tina skinkan och gnata på gubben att fara efter potäter från källaren , för potatislådan..Samt en massa annat som upptagit min tid. Som sej bör  :)
 
I sista stund fixade allt sej, inte av sej själv men det blev gjort. Skinkan blev god, lådorna likaså. Det var trevligt med föräldrar och svärföräldrar på julmiddag.
 
Julgransfoten lös med sin frånvaro ännu igår kväll. Fattar inte vart den tagit vägen. Har en vag minnesbild av att jag sett den ute nånstans på sommaren, med blåbärsris i ?!.. Nåväl, idag klockan 5.30 när jag steg upp diktade jag en
"to do" lista åt resten av familjen. Ungen har tackochlov körkort, så de två äldsta stack iväg på julgransfotsuppköp så fort butikerna öppnade, och granen har aldrig varit vackare (ett undantag finns)...
 
Det var det juligaste vädret i mannaminne. Det har säkert snöat 30 cm med fjäderlätt snö idag.
Och det var här som tomten kommer in..
Stod på terassen och svalkade mej efter  bastun häromdagen, och det var helt sanslöst vackert. Det låg ett lugn och en frid över nejden, Det var stjärnklart och kallt. Naturen höll andan, sov sin vinterslummer..Det var så man nästan såg Rydbergs tomte..
 
Nu har jag suttit uppe ett dygn snart. Nu skall jag dyka i säng. Helnöjd !
 
En fridfull fortsättning på julen önskar jag er !
 
Boo förra julen <3
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: