tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

bakgårdskantareller :)

Efter allt regnas i år vore det ju för jävligt om det inte kom upp en endaste kantarell.
Ifjol gjorde jag nya erövringar inom svambranchen, jag HITTADE kantareller ! Det var plötsligt en dag helt gult utanför hundhagen, o se på fan- det var kantareller ! Jag är diagnostiserad som så gott som svampblind så för mej var det ju stora nyheter att plötsligt bara ramla över läckerheterna så där helt apropå!
 
I vanliga fall brukar jag sätta på mej svampögonen o bege mej ut i skogen för att LETA svamp. Resultatet brukar vara smått bedrövligt för jag bara inte ser dem. Och  dessutom drabbas jag av prestationsångest när jag enkom är ute i skogen för att leta svamp.. Det kanske skulle vara lättare om jag bara traskade iväg för att leta efter blåa bollar eller nåt, kanske jag då av misstag, i förbifarten skulle se kantarellerna. Vem vet.
 
Nå idag tog jag literämbaret och gick ut bakom knuten, och vips var det fyllt! Inte illa, inte illa alls, skall jag säga er.
 
 
Bröllops reportage kommer senare :)
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: