tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

blåbär och boo

Jag har hurtat så det förslår igen  :)
Efter att ha klätt om mej till klabbankläder i racerfart efter jobbet, klabbade jag snällt 2 kubik ved, eftersom jag försummade min plikt igår då det öste ner hela dagen.
 
Efter klabbandet sökte jag en bytta och Boo (hunden) och gick in i skogen bakom vedhögen, där blåbärena var stora som jordgubbar, eller åtminstone nära på.
 
Jag borde inte ha tagit med Boo, medan jag plockade en liter, ÅT han en liter.. Han grymtade på i blåbärsriset så man kunde tro det var en björn. Vänta bara han skiter nån blå skit längs vägen, tror nog nån att det varit en björn i farten..  ?
 
Sedan var jag faktist ut bakom husknuten och plockade en liter kantareller också.. Jag måste sluta hurta såhär, jag blir helt slut!
 
Sedan bestämde jag mej idag.. Drt blir sjukskötareskolan ändå. Man får önska mej lycka till, det kan verkligen behövas :)
 
Ha det bra,
Titti
 
Eftersom jag inte hade kameran med i skogen får ni en bild av tuppen Yuki istället. Visst är han fin!
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Tina
skriven :


Är du säker på att Boo inte har lite björnblod i ådrorna? Hundar äter väl inte blåbär :) Lycka till med sjukskötar utbildningen, kommer o sakna dig i skolan. O ja, Yuki är jättifin!

Svar: Man vet aldrig med Boo :)Jag kommer att sakna er också :( men vi får ha nån träff, så nån kan dansa stångdans igen ;)
Yuki tackar !
Titti