tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

BOO <3 2 år "bildbomb"

Idag blir vår bernersennen 2 år !
Vår förra bernersennen dog hastigt och tiken , Skidi, som blev kvar höll på att sörja ihjäl sej. Jag har aldrig sett ett så ledset djur, hon åt knappt nåt, och var helt apatisk. Stackaren.
 Vi fick brottom att skaffa en kompis till henne, och det var klart att det skulle vara en bernersennen, men sedan gick åsikterna starkt isär. Gubben ville ha en hane, jag ville ha en tik till.
 
Dessutom tycktes det inte finnas en enda ledig valp nånstans. Jag ringde runt till en massa uppfördare som fanns på valplistan på bernersennenföreningens sida. ALLA var bokade,sålda,ofödda osv..osv..
Jag rinde tillochmed till Jyväskylä, det är typ 400 km dit, och där svarade en trevlig kvinna, vi talade länge, men ingen valp hade hon ledig.
 
Några dagar senare ringde hon tillbaka och sade att en valp hade blivit avbokad, ville vi ha honom?
JAA, det ville vi verkligen. Så någon vecka senare hoppade vi i bilen för att titta på underverket.
Herregud att dom var söta, det är ju alla valpar. Det hade blivit en avbokning till, så det fanns 2 hanar att välja mellan. Återigen var vi av olika åsikt. Jag ville ha den med mera vitt, men som var utan sockor på framtassarna, medan gubben och ungarna hellre ville ha den med mindre vitt, men med vita tassar. Nu fick jag min önskan hörd, och vi valde "den gröna hanen".
Men han var ju bara 4 veckor, tiden tills han kunde flytta till oss var lååång.
Vi funderade på namn.. Ena ungen skulle ha honom till Tetris, den andra till Willow, den tredje till Didde,
gubben nåt jag inte kommer ihåg, men som liknade Abbe (den förra hunden) för mycket, det var Hobbe eller nåt.
 
Hursomhelst, så såg han ut precis som en Boo, så jag kallade honom för det medan resten tyckte att en hund inte kan heta Boo. Baloo möjligen, men nej, det var en Boo och då kan man inte så mycket göra, annat än kalla honom Boo.
 
Sötaste Boo, 4 veckor
 
Ca 8-9 veckor
 
Helt underbar, ca 6 månader
 
Dryga året
 
Ca 1½ år
 
Idag , 2 år
 
 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: