tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

Bröllop på sommarstuga = mysigt

Igår bar det i väg, med god tidsmarginal till en stuga nånstans i kanske, Egentliga-Finland.
Dottern hade ju farit iväg med navigatorn när hon skulle på sin stugsemester, så vi fick förlita oss på en två sidor lång redogörelse, utprintad från Eniro. Tur så hade vi luntan med, annars skulle vi inte vara framme än idag heller.
Efter en massa småvägar hittade vi till slut fram (faktiskt efter att bara ha kört fel en gång, och då (skarp som jag är) upptäckte jag felet efter 100 meter). Nåväl, vi kom fram med hela 5 minuter till godo, så i tid!
 
Bruden, min mycket gravida syster kom imot oss i en fin sommarklänning och gummistövlar :) Det var verkligen blött efter allt regnas.
Bruden höll ett litet välkomstal, ganska fint,:) och brudgummen fick inte en syl i vädret tänkte jag, men orsaken var att han var så rörd så han inte fick fram ett ord.
 
Bröllopsfesten var mysig och väldigt informell, så mellan mat-kaffe&kaka-plättar, gick alla gästerna i tur och ordning och badade bastu och slängde sej i sjön. Bastun var ljuvlig, bästa badet jag upplevt. Jag skulle ha kunnat bada i 3 timmar men det täcktes jag ju inte.
 
Det var riktigt trevligt. Brudgummens familj hade jag aldrig träffat, så kvällen gick fort med att tala ditten och datten med dem.
Vi (brudens släkt) övernattade i en härlig stockstuga helt nära. Det var mysigt där med, inget vatten och ingen el.
Vi gjorde upp en brasa och satt o tjattrade till långt in på natten..
Brorsans ungar (3 och 1 år) hade folkvett nog att sova ända till klockan halv 8 nästan. Efter morgonmål styrde vi kosan hemåt, gubben fick separationsångest från sitt silo-bygge..   :/
 
Nu är 3 av mina 5 syskon gifta.
 
Bilder kommer senare bara ungen kommer hem o laddar ner dom!
 
Nå nu :
 
Fotona blev på snedden  :(  Så kan det gå.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: