tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

där små citroner gula ...

Jag skulle bara informera er om att jag har sjukt lessamt efter mamma.. Syster for just ner till henne på Capri.
Det är 9 år sedan jag sist var där.. Det skulle vara på tiden att åka och hälsa på, tycker man..
Återkommer..
Titti
 
Kanske man inte ska lida av såna saker när man e såpass gammal som jag är, men vad kan man göra ?
Nå, nu har jag inte hunnit tänka på lessamma saker för jag har varit förbannad. Jävla traktorskrälle , den startade inte, så det blev inte en endaste klabb idag heller.
 
Jag skulle  ha satt in en bild här, men nej, det kan jag inte heller. Skit också. Det är definitivt inte min dag idag. Kanske i morgon.. ??
( Har ni annars hört sången  Jag längtar till Italien, till Italiens sköna land, där små citroner gula de växa uppå strand...Inte är den bra, men den sjunger jag när jag får ett lessamhets skov.)
 
Ha det bättre än jag!
Titti
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mamma
skriven :

varfòr kom du inte? nu fanns det oxo en làgenhet fri.

Svar: inga som helst resurser just nu.. men håll tummarna för nästa år! kram <3
Titti

2 ita Björklöf
skriven :

Oj då har du din mamma på Capri, har hon bott länge där? Knappast blir man nånsin för gammal för att längta att se sin mamma - tvärtom ju äldre man blir dess mer medveten blir man ju om livets förgänglighet tyvärr...Hur är hon i skick då - har hon möjlighet att besöka Finland eller?

Svar: Mamma mår nog bra,som tur är ! Men det är tyvärr många år sen vi sågs :( Hon har nog varit här i Finland men inte nu på kanske 3 -4 år.
Titti