tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

Det händer i familjen...

Idag var det då som redan påpekats dags för sonen att packa iväg sej till militären. Det var nog lite tårdrypande.. Ungar e ju mammas småttor hur gamla dom än är.. eller?
 
Sedan kom det ett brev åt dottern som är ute i nån stuga nånstans med sina kompisar. Brevet var tjockt och från Åbo Akademi dit hon sökt för att läsa naturbiologi. I brist på dottern fick jag öppna kuveret (ringde och kollade) och där stod det att " Grattis och välkommen " Det var inte så lite illa det inte! Det hade varit rätt många sökanden och om jag förstod rätt så tar dom inte så många in per år. I vilket fall som helst så var det finfint jobbat ! Vi har en blivande naturbiolog i familjen :)
 
Därtill var nu min en veckas semester slut och jag jobbar nu 3 veckor i blombutiken. Efter att ha kört hem, bytt kläder till vedklabbedräkt så tog jag itu med dagens kroppsliga arbete, och klöv hela 2 kubik ved. Det börjar se fint ut det här. Håller jag takten är jag klar på 3 veckor... PUUST !!!( Detta är vansinne..vare sej elräkningen är liten eller ej..)
 
Sedan väntade matlagning.. diska har jag inte orkat fundera på.. hundarna borde slippa ut en sväng osv.. inte tar arbetet slut i brådrasket inte.
 
Ha det bra!!
Titti
 
Vedberget:
 Bara att ta itu med utmaningen....   :
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mamma
skriven :

det var fint av amanda GRATTIS
hur làng àr studietiden? och kan du beràtta vad en biolog gòr har ingen aning. nàr bòrjar studierna? du màste vàl sòka en bostad till henne. cry gick till stranden och nu regnar det. haha

Svar: ja-a, studietiden är lång? jag vet inte riktigt, faktist. Man kan sluta när man är miljöbiolog ,men läsa vidare till både magister och annat ? Hon ska ansöka om nån studielägenhet, som det finns gott om. Men som sagt, hon tar säkert ett mellanår först.Regnar det? Här gör det inte annat.. suck.
Titti