tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

inga babysar :(

Det blidde inte en endaste kyckling av äggen jag förde för att ruvas..  :(
De andra fick nog, höh.
Månne man borde vara förnuftig för engångsskull o inte ta nån kyckling, fast jag blev erbjuden några.
Det är ändå bara tuppar (med min tur).. Eller borde jag göra som jag brukar och på pinkiv skaffa bekymmer på halsen o fara efter några !?
 
Det återstår att se, hur den inre striden förlöper..Känner jag mej rätt (vilket jag ju tyvärr gör) så sitter jag här senare i höst och beklagar min dåliga tur, som bara valde enbart tuppkycklingar, o ingen vill ha dem och jag kan inte ha kvar dem ( eftersom jag redan har en tupp) och inte kan jag slakta dom osv i det oändliga, allt detta skulle ni alltså få fröjda er åt  OM jag skulle ta några ,trots allt :)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mamma
skriven :

nàgon anna kan ju slakta dem till dig. god soppa i vinterkòlden

Svar: Det är meningen att få god, värmande hönssoppa, NÅN vinter :)
Titti