tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

Jag i väntan på åskan, tuppen i väntan på grytan..

Tuppskrället gör verkligen sitt bästa med att hamna i grytan. I natt började han tjoa vid halv 4 igen, och jag hade dittills sovit dåligt, efter det knappt alls. (Månne han är självmordsbenägen?Men han e så fin så han hamnar nog inte i grytan, trots sina tidiga morgonvanor).
Det är kvalmigt som bara den, kläderna klibbar fast. Man får nästan hoppas på ett litet åskväder så det skulle bli behagligare.
Nästa vecka blir det tomt i huset, äldsta ungen skall till militären (hjälp) och den mellersta är på stugsemester någonstans , hon visste inte riktit vart dom var på väg, med 2 av sina bästisar. Det blir bara "lillungen" hemma ,det.
 
Skönt med en ledig dag, har som sagt jobbat rumpan av mej den gångna veckan. I år har jag bara 2 veckor semester pga studierna, och förra veckan kan man inte med ens med bästa illvilja påstå att jag har slappat.
Gubben lovade hämta mera virke åt mej i morgon så det blir fart på klabbandet igen.. 35 kubik återstår. Jag har lovat fixa det, i nån svag stund.. någon ytterst svag stund..Jag hoppas att gubben hinner med lite barmhärtighetsarbete och hjälper mej sedan när veden står mej ut genom öronen.
Det är faktiskt en av nackdelarna med att bo på landet.. Vi har vedeldning. Inget varmt vatten utan eld i pannan
= på vintern får man verkligen elda till lust och leda och lite till . Men när elräkningen kommer och är relativt liten, är man nog nöjd ändå!
Jag får underhålla er med bilder ur arkivet :)  Dottern for i väg med kameran.
 
Här min kumpan i vedhelvetet :
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: