tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

plus och minus ...

I brist på bättre sysselsättning gick jag ut på gården och plockade lite blåbär,smultron och jordgubbar :)
 
Det är en av de positiva grejerna så här på landet, det mesta växer bakom knuten, allt från kantareller till blåbär.
En minussida upptäckte jag ändå idag, det fanns plötsligt myror överallt på golvet. Stackmyror dessutom. Vi som inte ens haft sockermyror inne förr.. Min stora skräck är dock att hästmyrorna skall få smak på vårat hus. Dom är vidriga, stora som elefanter (iallafall jämförelsevis) och dom gnagar ju i sej ett hus lika snabbt som ett gäng termiter,nästan. USCH OCH FY för dom.
 
När blåbären väl var plockade hade jag så långtråkigt att jag stekte plättar .. Plättar med grädde och färska bär, godare kan det ju knappast bli.
Inget annat att raportera,
Ha det bra!
Titti
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Marika
skriven :

Mums! Vad gott med plättar (:
Jätte kiva blogg du har!

Svar: tack!plättar lagar man bara för sällan.. :)
Titti