tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

sliter...

Jag sliter ju ut mej med den där förba**ade veden! Jag hinner knappt in genom dörren efter jobbet så står jag och kapar ved så spånen strittar. Jag hann på 2 kubik färdigt då nån mutter lossade från höljet som skyddar fingrarna från att lossna när man cirklar av virket. Gubben fick fixa det när han kom hem från sitt bygge.
 
Sedan var det hönsjakt en stund. Nykomlingen Klara ville inte komma in när alla andra gick, så det tog en stund att övertala henne att det är bättre att sova inne i hönsgården än ute bland lo och räv.
 
Sen var det ju bara att laga sej ut på promenad med hundarna.. Nu somnar jag just stående, o höften värker...
Så gonatt för idag. mera klabbas i morgon.. På veckoslutet hinner jag inte klabba alls, för vi ska på bröllop :)
 
Ha det bäst!
Titti
 
Sätter in en bild som Amanda ritat.. Hon sitter fortfarande på stugan med min kamera, så har inga dagsfärska bilder att erbjuda :)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: