tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

var flitig..

...som en myra, så får du ingen fyra..Den ramsan kommer man väl ihåg från lågstadietiden..(Alltså vitsordena gick från 4 till 10)
Nog har jag varit flitig idag igen, och ingen tack får man. Kom hem från jobbet, gick ut och gå med hundarna (men det räknas som ett nöje, för jag hade Anki med mej). In och byta kläder, och ut och klabba. Orkade bara en häck idag..In tillbaka , ett tag med dammsugaren o sedan maten in i ugnen.. Trots dammsugarvarvet ser här ut som en bomb skulle ha fallit. Ingen har haft energi för något städas..
Bara den jäkla, långrandiga, tidskrävande veden är klabbad, skall jag belöna mej med att storstäda. Låter inte det som en dröm va! Jag hatar att städa, egentligen borde man belöna sej med att ta hit en städfirma, men en fattig studerande osv..
Det var den här dagens trudilutt.
 
Hej med er!
Titti
 
 
Med ett sådant spring i dörren och med en hund som säkert gladeligen skulle äta höns till både morgonmål och middag om den fick chansen (Skidi, inte Boo) så har vi ett såndant här system. När hönsen är ute, svänger man bara bilden utåt . Funkar !
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: