tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

babylycka och olycka

En liten pigg kyckling pep och hade sej i morse när jag var och kollade läget! Riktiga Kajsa Kavat :)  !
Men sedan började motgångarna.. Jag flyttade Siri med ägg och kykling till en stor kaninbur, for iväg och handlade och uträttade lite andra ärenden och när jag kom tillbaka hade en kyckling kläckts, den var halft ur ägget, men utanför "boet" och den var kall och slattrig. Jag kände och hörde på den men det hördes inget. Jag antog att den var död..Jag begravde den...
Sedan hjälpte jag en på traven då hinnorna hade torkat, den sprattlade och pep och verkade livskrraftig. Efter några timmar var den död den med. Suck och snyft..
Det värsta är att nu när jag berättat detta på munanetti så säger alla att kycklingar kan klara sej fast dom blivit kalla... HERREGUD!!! Den skulle helt säkert ha klarat sej bara jag min ärkeidiot skulle ha fattat att värma upp den !!!
Jag ältar och vältar detta och blir bara mera förbannad och lessen.. Varför gjorde jag inget? Jag skulle ha kunnat sätta den under mamman ens. Men nä, jag skulle promt begrava den lilla..håhhåjaa..
Nu är där ett ägg kvar som inte alls börjat kläckas + Kajsa..
Nästa gång sätter jag kycklingen under värmelampan fast den är stendöd. Det är säkert !
 
Den lilla Kajsa Kavat, henne/honom är det ruter i <3, hoppas det är en höna !
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 margita
skriven :

Så tråkigt! Men man lär så länge man lever. Minns när vi blev överlyckliga över kaninungar - för att följande morgon kunna se att de var ihjälbitna av mamman varenda en...Djurvärlden är grym på många olika sätt. Men - åtminstone en - verkar ju klara sig!

Svar: jo tråkigt är det ju, fast jag var lite inställd på att det pga årstiden inte skulle funka, men eftersom allt såg fint ut just innan de började kläckas trodde jag att det ska gå bra.jag har hört att kaniner kan göra så.. hemska saker!
Titti

2 mamma
skriven :

att den kan vara sòt.gràv inte ner dig gjort àr gjort och tyvàrr gàr det inte att gòra nàgonting. detta var din fòrsta gàng, nàsta gàr bàttre. kramar

Svar: så är det mamma.. nästa gång bättre lycka!kram!
Titti