tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

beslutsångest...

Ska vi koka skinkan eller steka den i år??
Det är stora frågor det där..I fjol stekte vi, några år i rad före det kokade vi den.. Man borde kanske ha en som man kokar och en som man steker ??
 
Det var nu det mindre problemet. Det större är att studera / ick studera. Lutar hårt mot att icke studera för tillfället. Få se.
Jag är för gammal för att inte ha nån fritid, eller åtminstone att alltid ha känslan av att jag BORDE göra nåt (som hör till skolan).
Dessutom höll inte skolan löftet om att det skulle vara 2 kvällar i veckan, onsdag och torsdag. Nä, vi har varit i skolan 3 gånger i veckan, i medeltal, dessutom mycket dagar, inte kvällar som det skulle vara.. Så vi får se!
 
Trevligt vackoslut!
 
Kaninerna på sommarlov.. (R:I:P finaste Bubblan..hon har dock varit borta över ett år redan, men ändå..)
..(
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 margita
skriven :

Det är dessvärre alltid så med vuxenutbildningar - det låter väldigt enkelt och litet i början, allt för att locka studerande. Men du ska kolla om du kan hoppa på en närvårdarutbildning. Annars kan inget garantera att du mittiallt står utan jobb! Men det är ändå betydligt mindre krävande!

Svar: Jo, jag ska hoppa på följande höstkurs.Det ska nog gå bra, SA dom DÅ i iallafall, när vi började Axxell.
Jag har tjänst till sommaren, sen börjar jag på läroavtal efter det. Så har jag tänkt...
Titti