tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

bloggtorka

 
Har haft ett allvarligt fall av bloggtorka. Pga , ja , jag vet inte. Har inte haft nåt att skriva om, och framförallt har jag inte orkat skriva.
Det är nästan så jag misstänker narkolepsi eller något.. Jag är så fruktansvärt trött, skulle kunna sova dygnet runt.
 
Nå, skit i det, det hör till denna underbara årstid.. Regn morgon,middag,kväll, Samt ett underbart mörker, när det på sin höjd är skymning någon timme mitt på dagen. Skulle det ens komma ett litet lager snö, eller ens vara kallt så skulle det vara ljusare.. MEN NEJ ! Har det bestämt sej för att regna så...
 
Så skit i det med..
 
En sak som får mej på gott humör är Nugget. Nu är den redan en och en halv vecka. Växer och piper och är allmänt gullig <3. Resten av hönsena dvs "småttorna" fick lov att flytta ut till de stora fula hönsena, så att Nugget med mamma Siri fick ett hörn av det lilla hönshuset för sej själva. Det går bättre än jag trott, fast dom små stackrarna klämmer in sej i hörnena och vågar komma fram först när dom stora ,fula sitter på pinnen och ska sova.
Men dom vänjer sej hoppeligen.
 
Nästa år blir det hönshusbygge.. Detta lilla hus duger inte. Så är det..Planerade för blomstrande framtid innom hönsodling med en kompis , då vi var ute och GICK I REGNET !!  7 kilometer, inte illa, va!
 
Nu ska jag gå ut och ta ett pinfärskt foto av gullegrynet  Nugget, så ni får gotta er  :)
Detta är alltså världens åttonde underverk, typ..   <3
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: