tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

nukkumatti..

Är det Mr. Sandman på engelska det?? Och vad månne herrn heter på svenska? Sovmats?
I vilketfall som helst har uslingen övergett mej i natt. Halv fyra stack han sin kos och lämnade mej ensam i natten.. Skitgubbe.
Tre hela nätter före det hade han dock varit med mej, hela långa natten. Detta till hans försvar...
Men i det stora  hela tror jag att det är slut mellan  Sovmats och mej.. Han kommer på besök någon enstaka gång. Därimellan kommer han bara och sticker illa kvickt igen = Jag brukar sova urdåligt..Krattkategori helt klart !
Somnar nog men vaknar minst var tionde minut känns det som..Dessutom vaknar jag vid tvåtiden och är totalt övergiven av Nukkumatti..
 
Kommer ihåg då jag var liten och såg på Pikku Kakkonen. Det var keikkor o greijor det! Lasse Pöysti läste en sagsnutt och Nukkumatti kom farandes med dom mest mystiska farkostar. Det var ubåtar och helikoptrar, åsnor och cyklar.. Sedan öppnade han en påse med unihiekka, sömnsand, och det var garanterat så att man gäspade när han kastade sanden!! Jag lovar !
Men mycket vatten har flutit under broarna sedan dess och numer skiter han i mej.
Nukkumatti med sin säck med unihiekka.. Oj oj..
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mamma
skriven :

john blund heter han ju pà engelska vet jag inte màste fundera. kramar

Svar: ajjoo! john blund var det!!
Titti

2 Petra
skriven :

Haha! Roande läsning:)

3 Petra
skriven :

Annars, nästa gång du tappat bort John, kom till mig. Vi myser och pyser varje natt tillsammans:)

Svar: Vem, du och John?? jag ids inte komma och störa.. ;)tack!
Titti