tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

oliiidligt...

Spännande?? nja, nä, mest olidligt eländigt.. eller inte ens det, utan kanske bara sorligt/lessamt..
Jag kan inte gå in på VAD det är som är knasigt, men vi får se vad framtiden utvisar..
Nu om aldrig skulle det sunda förnuftet få funka.. O andra sidan är det ett tillfälle att verkligen få tänka med hjärtat o skita i resten.
 
Att sådant.. Två dagar ledigt nu. SKÖÖÖNT. Fast jag sov så gott i natt att jag inte sovit så bra på gudvetnär.
Hann jag gnälla här redan att natten före det vaknade jag 1.52, och där var sedan den nattens sömn. Förra natten sov jag hela 6 timmar. Jag vaknade inte ens många gånger!
Försökte få med min nålrädda dotter till blodgivningen i morgon.. Tror bestämt jag misslyckades. Men jag skall iallafall gå. Jag tror att det är mer än 4 månader sedan sist.
 
Oliidligt är också det, att jag borde bestämma mej om vad jag skall göra med tuppskrället. Gud hur han är elak med speciellt Helmi. Den arma Helmi är annars också lägst i rang, men han är som pirun på henne, så i morse klockan 6 blev jag förbannad och kastade ut elakingen i hönsgården. Där fick han sitta och fundera över sina synder till kvällen. Han hade det inte alltför hårt. Han hade ju mat och vatten och det var 7 grader varmt så det gick ingen nöd på honom men tror ju inte han lärde sej, tyvärr. Så det lutar mot tuppgryta endera dagen...Problemet är slakten. Och att det inte är alltför mycket att äta på honom. Den andra tuppen är snäll än så länge så han får behålla livet tillsvidare. Vi får se. Jag måste se över filèkniven. Finns den alls, eller inbillar jag mej..Kanske jag måste köpa en.
Men sedan är det inget som hindrar...eller....
Fast nu när jag skulle ladda ner foton så kom jag ju ihåg att den andra tuppen minsann kan vara dum han också, har tillochmed bildbevis när han skall till att nypa Helmi i nacken! Hon tvärvänder. Sekunden före satt hon och såg stolt ut med en hög ägg jag hittade bakom havretunnan. Hon ser nästan ut som om jag borde tro att det är hennes! Men det är det inte..
 
Tuppen Aurora i färd med att hugga Helmi i nacken ..
 
Stunden före satt hon med en hög ägg i godan ro..
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mamma
skriven :

ta fram yxan bara det gjorde min gudfader, och hònan sprang i snòn utanhuvud hur lànge som helst tills den stòp. var inte gammal men det har liksom blivit pà nàthinnan. sà gòr du det oxo eller kanske det àr bàttre om staffan gòr det. bosse var bra att ge blod kommer jag ihàg men tydligen àr du det oxo. duktig flicka jag àr feg.

Svar: jag kollade knivarsenalen idag. yxan bör vässas..man ska stoppa ner dom i ett ämbar och hålla i fötterna så rinner blodet i ämbaret och färgar inte hela backen röd!
finns det blodgivning där?
kram!
Titti

2 mamma
skriven :

jo om du vill, men vanligen vill ingen eller fà