tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

fritid ??

Idag vaknade jag kl 4 av att någon av ungarna tyckte det var dags att sova någon timme skönhets sömn.
Efter det fick inte jag sömn mera, hade väckarklockan på 5.15.. men 4.45 kravlade jag upp mej ur sängen.. Hann koka gröt och kaffe,samt  mata hönsena före jag körde iväg till jobbet kl 5.50. Vilket var en hel del i förväg.
 
Allt för att hinna göra en läxa före arbetet började kl 7.00.. Jag MÅSTE köpa det där datapogrammet så man inte behöver sitta på jobbet och göra läxor..Jag behövde ju dessutom hjälp då jag är helt värdelös på datorn..Så före nattorna stack hem, måste jag ha min läxa fixad.. Den blev fixad, tro det eller inte.
 
Nå, kl 14 slutade jag . kl 14.40 var min kompis här, vi skulle till stallet.. Kl 15.30 började rid"lektionen".. Hemma var vi först kl 18, ( HUR kan det alltid dra ut på tiden i stallet utan att man märker nåt??)
 
Sedan skulle det vara mat för yngsta ungen skulle iväg till Brusa kl 19.30. den äldsta skulle kastas till Draksvik..
Räven hotade äta hönsena och jaa.. nu är klockan snart 21 och jag sätter ner mej!! SKÖNT!
En hel dag ledig den kommande veckan, men ingen skola.. Semester?? Nää, jag skall inte överdriva nu.. tror jag är ganska så chackmatt nästa vecka på söndagen.
 
Trevlig arbets(?) vecka!
Titti
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: