tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

ge-upp tankar..

Jag har nu på allvar börjat fundera på att hoppa av sjukskötareutbildningen..Jag skulle inte vilja ge upp, vara en looser.
Men min energi är begränsad.. I den här åldern då man borde ha studerat för minst 10 år sedan, helst 20 år sedan ,så börjar ens kapacitet för att läsa/minnas/lära sej sättas på prov?
Åtminstone känns det väldigt motigt den här veckan.. Skam att medge så skolkar jag idag.. Men jag bara inte orkade. Har jobb 6 dagar denna vecka, skola 3 dagar.. Ock skola även på den enda jobbfria dagen= ingen ledig tid alls. Dessutom skulle jag måsta läsa på en tent vi har nästa måndag.
Får man köpa ork på flaska?
På sätt och vis känns det dumt att ens tänka på att sluta för jag skulle vilja lära mej det här.
Men bara människa är man, tyvärr..
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 margita
skriven :

Du är ingen looser om du ger upp - man är ju bara en människa - och du behöver ju faktiskt orka vårda andra också när du är på jobb! Mitt råd till dig är att du hopparpå en närvårdarutbildning och när du har den färdig och ett fast jobb så ser du på nytt på situationen (utflugna barn osv) och utvärderar vuxenutbildning till sjukskötare på nytt. Då har du en del värdefull kunskap o lite mer erfarenhet i bagaget än nu. Det är inte värt att känna blodsmak i munnen varje morgon - vrdarbetet är så tuffft att man måste ha ork och känna glädje och helst ska ju studerande kännas också ens lite meningsfullt och inte bara tungt tungt. Kram

Svar: tack snälla Margita. Det var kloka ord!!!
Titti