tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

hästfeber...

Jag lider av hästfeber.. Det har jag iof lidit av förut, men då har jag gjort något åt saken. Nu då jag studerar, kan jag inte bara göra en quickfix..
Istället har jag lovat att fara o rida på söndagen.. Till ett islandshäst stall. Inte illa. Men jag hör tyvärr till dom som inte får ut hälften så mycket av att rida andras hästar, än att ha en egen.
Jag svär på att jag någon dag ännu skall ha en alldeles egen häst. Och den hästen hoppas jag är Vidja.
 
Jag tror det skall vara en islänning. men en Finne skulle kanske inte vara helt fel.
 
Idag fick grannen hem sin baskirhingst på 1,5 år, herregud så fin han är.. Kanske en sådan? eller en Welsh Cob..Eller en Nordsvensk!! En fjording skulle inte vara helt fel det heller.. Som ni märker så har jag en förkärlek för lite tyngre raser.. Någon dag.. ja någon dag !!! Någon dag.. Vidja är hur som helst hästen med stort H..
 
Världens härligaste Vidja.. Har lessamt ..Så lessamt..Usch vad jobbigt det var att sälja henne..Har inte kommit över det än.
 
 
Vidja <3
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: