tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

hebreeiska + problem = ?

Började äntligen läsa till nästa tent, bara för att komma fram till att OM jag klarar den tenten på första försöket är jag snudd på genialisk!
Har ni hört värre ord än : glukoneogeneesi och glykogenolyysi  ? Nå dom var kanske dom värsta, men det är lite knepigt detta.. Faktiskt så är det det...
Det var nästan så jag tänkte jag hade misstagit mej om VAD jag studerar.. Man kunde ju tro det är hebreeiska eller nåt.
 
Problemen är ju inte slut där. Nej - Tuppen är sjuk! Han har gått och förkylt sej stackaren. Han nyser och låter när han andas  :(  . Jag satte på lite extravärme, eftersom han knappast skulle dricka varm svartvinbärssaft. Hoppas han karppar upp sej ! Han e så ståtlig, våran Yuki.
 
Så idag efter att ha varit på skogspromenad med hundarna i detta fantastiska väder (alltså SOLEN skiner !! Det är lite minusgrader och ack så vackert med rimfrost) fixade jag lite extra isolerin på hönshusdörren. Vackert kan ingen komma och säga att det blev, men hoppas det håller värsta draget borta.
 
Nu ska det äntligen bli lite skogslänkar med hundarna igen då de jävla älgflugorna lyser med sin frånvaro.
På sommaren vill jag inte heller gå i skogen bland allt gräs.. Men på vintern är det toppen!
Länken blir inte så lång ( jag mätte upp den med min nya telefon :)  ), bara  ca 3 km, men hundarna springer ju på så deras länk blir längre. Hoppas man inte hamnar mitt i älgjagandet bara..
 
Tillbaka till studierna, hormoner, nervsystem, hjärnan, ögat, örat, sinnen och lita annat smått och gott..
 
Ha det bäst!
Titti
 
Ståtlige Yuki <3
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: