tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

helt vanlig fredag..

Så var det fredag igen då! Jag tycker veckorna består av fredagar och söndagar, allt däremellan går så fort så man inte hinner med.
Denna fredag, är det riktigt höstrusk ute, det regnar och blåser och är HÖST i största allmänhet.
 
Jag släppte ut hönsena på förmiddagen och stängde dörren till hönshuset så att småttorna kunde springa fritt en stund, i hela hönshuset.. När jag kom ut trängdes alla 8 under skottkärran, dom gillade inte regnet. Stackrarna.
 
Sedan var det skola idag, med fint namn laborering eller nåt liknande. Vi "laborerade" en näs-magslang.. Vi har en stackars ful docka som var en HEN, hade både bröst och snopp..Peruken hade hen på sned också.. Dessutom fattades ena armen. Nå, på den dockan skulle vi träna att sätta slangen..Det är just sånt där som jag tycker är så intressant.. Dockan hade lite med en levande människa att göra, men man hörde ju hur det ska gå till iallafall.
 
Sökte ungen från millitären, han stack raka vägen till en kompis..
 
Sedan är det ju inte fredag ifall det inte är bastu.. Potten är så full som den ännu aldrig har varit. Den rinner över... Stegen som går ner från bryggan är helt under vatten= vattnet känns kallare av nån anledning. Förde ner en termometer,  för 3 veckor sedan var vattnet 11 grader.
 
Skönt med ledigt imorgon också.. 2 läxor måste dock göras.
 
Trevligt veckoslut!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mamma
skriven :

hej du màste fòrklara fòr mig hur en potte kan ha en brygga. hur stor àr din potte hui 11 grader nej fy fan. ha det skònt i bastun. hàlsa med dig. kramar

Svar: Potten måste ju ha en brygga. Annars slipper man nog i, men inte bort. Kanterna är branta och rena blåleran..Den är rätt så stor, vad skall jag dra till med.. 5x8 meter? eller nåt sådant. Djup är den också. Tack, hälsa du med!Det var 10 grader i vattnet igår, så det hade inte blivit så mycket kallare på 3 veckor!
Titti

2 mamma
skriven :

det dàr med slang bara jag tànker pà det vill jag spy

Svar: Jo, om man sku måsta få en slang själv!
Titti

3 mamma
skriven :

min mamma màste och hon sade att aldrig mera, hon trodde att inàlvorna skulle komma ut

Svar: usch!
Titti