tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

snö bla...

Jahas, så var vintern här.
Idag då jag var ute och gick, så snöade det. Pikismå flingor, inte så många, men dock SNÖ !!!
 
Ute är det nästan på nollan och stjärnklart. Så vill det sej illa, så har vi 20 cm snö i morgon bitti. Det skulle vara ytterst ovälkommmet. Förr eller senade dimper det väl ner, hur ovälkommet det än är.
Annars så gillar jag vintern på så sätt, att hellre än att det regnar, regnar och regnar och är + 3 grader så får det vara - 15 och snö. Hundar och (häst , då jag hade det) hålls så mycket renare = huset hålls renare.
Dessutom är det ljusare och bättre på alla vis. På vintern skall det inte regna. Nåt värre finns inte.
Men ännu är det ju inte vinter..
 
På tal om helt andra saker så har jag försökt återuppta mitt stavgående som har legat i dvala i X antal år..
Idag köpte jag en pannlampa så man ser nåt, och sedan for jag ut och gå( har varit nästan varje dag den här veckan).
Och jag säger bara det, att varför i herrans namn gör man inte sådant oftare, för nog är det skönt att röra på fläsket!!
För kanske 4-5 år sedan gick jag varje dag, och gick bra ner i vikt.. Nu skulle det gälla att börja igen. Dessutom tror jag att det skulle vara bra med lite syretillförsel mellan jobb-skola-hemläxor..
 
Sålång i snöyran  ;)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: