tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

älgar och annat

När jag med lov körde utan registerplåtar i flere dagar , ja ser ni, DÅ kom inte en endaste polis för att kolla vad jag sysslade med. Nej, jag fick köra helt i fred med min bil, som såg helt naken ut, stackaren, utan sina plåtar.
Nu är Tyjje som han skall igen, och dessutom besiktad. Det är en stor lättnad.
 
Härom kvällen när jag körde hem från jobbet, var det just så där skumt mörkt som jag inte alls gillar att det är. Jag är rädd för älgarna som kutar på längs vägarna när det är skymning..
På platsen där polisen stannat mej ett antal dagar tidigare tänkte jag på deras hälsning när jag for iväg
-Kör försiktigt, det är fybenta typer i farten (Tänk vad omtänksamma dom var). I samma stund jag tänker tanken kliver en jätte älg ut vid vänstra vägrenen, jag bromsar in, kör ju som tur sakta, och älgen tar ett steg på vägen och gör en helomvändning.. Tänk om den skulle ha klivit ut på min sida av vägen, då skulle det kanske ha gått sämre.
Jag tänker fortsätta vara rädd för älgarna..
 
Sedan skall jag passa på att raportera om hönsena som gjort enorma framsteg vad gäller att förstå ordningen vid in och utgång. De kommer snällt ( eller rätt så snällt) efter mej, in i hönsgården på morgonen. Jag får locka med fetaost bitar och annat mums. Sedan får dom vara där tills någon kommer hem och släpper dom lösa, och sedan har dom faktiskt fattat att komma in till natten, när man lockar. De första dagarna höll på att göra mej ännu gråhårigare än jag är. De hoppade och skuttade och sprang hit och dit, när alla andra var inne så fattade inte den sista alls vad som gällde, och när hönan väl var på väg in efter några om och men, ja då, hoppar nån höna ut istället och allt börjar från början..
Men som sagt, nu fattar dom :)
 
Och som grädde på moset en snutt om studierna.. Det är verkligen renarama kruttillverkningen i den skolan ;)
Eller så är jag för dum helt enkelt. Nu har vi på 9 timmar på 3 dagar gått igenom :benen,musklerna,andningsorganen,blodomloppet,matsmältningen och diverse annat. Vi skall kunna alla grejer på finska och på latin. Tenten är om 3 veckor och jag fattar inte HUR jag skall kunna få mej i ett sådant tillstånd att jag orkar läsa allt, och dessutom komma ihåg det. Det skulle vara lättare att gå i någon astronautskola känns det som.. Kanske jag bara inte fått upp växeln ännu.. Vi får hoppas på det.
tjing
Titti..
 
random foto från arkivet..
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: