tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

flytt..

Idag är dagen D då hönsena ska börja bebo sitt nya hus, har jag bestämt.
 
Höns är på riktigt , inte bara enligt myt ena riktiga hönshjärnor. Inte fattar dom nåt, när man ber dom. Jag lockade med makaronilåda som T så snällt hämtat, 4 hoppade in i huset och en knycklade ut sej illa kvickt när jag steg åt sidan.. Det hjälpte varken med lock eller pock..3 blev alltså inne, resten blev utanför.. Sen var de stackars 4 som blivit utanför med tuppen helt förvirrade och fattade totalt nada. De förstod inte att de istället kunde gå in i hönsgården dit de normalt går.. Neej, dit kunde man inte ta sej då det ändå fattades 3 hela hönor så dom bestämde sej för att klämma in sej under diverse ormbunkar och bli där och trycka..
 
Jag gick in och lagade mat mellan varven, men dom var fortfarande lite urblåsta, men jag fick dom ändå in i hönsgården.
Så är det bara, att ensam rår man inte på ens 5 förvirrade hönshjärnor. Får vänta på att dottern kommer hem, så får vi dem in i hönshuset sedan..Hoppeligen, med god tur..
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: